Jamie Olivers America

26 Okt

9780718154769Ik voel me niet echt lekker.
Mijn hoofd voelt zwaar en veel te warm. Mijn neus is verstopt  en ik ben omsingeld door vol gesnoten zakdoeken.  Mijn keel voelt aan alsof ik gisteren schuurpapier at in plaats van overheerlijke soep.
Om mezelf te troosten en wat entertainment te voorzien terwijl ik zielig op de bank lig duik ik de boekhandel binnen.
Levensgevaarlijk voor een boeken-addict zoals ik… maar oh zo fijn.
Ik wist diep van binnen natuurlijk al waarvoor ik kwam.  Ik was er niets voor niets al weken over aan het zeuren.
Maar daar lag hij dan….. Jamies America.

Het was liefde op het eerste gezicht bij mij.
De usa is voor mij gekend terrein en ik wist dus al langer dat ze culinair echt wel meer te bieden hebben dan Burger King en KFC.
Bij het zien van het ingepakte boek proefde ik weer de heerlijk gegrilde steaks en de surf and turf die we in vervlogen zomers aten bij “the creek”.

Kijk met een boek van Jamie Oliver kan het nooit misgaan.
Ik geef toe, you hate him or you love him. U kan zelf wel opmaken tot welke groep ik behoor.
Maar dit boek overtrof toch al mijn verwachtingen en het deed wat een kookboek zou moeten doen… mij instant zin geven om de keuken in te duiken. Wegens geen ingrediënten en geen fut om naar de winkel te lopen zal het koken toch even moeten wachtten tot dit weekend.
Maar hemeltje het water liep me in de mond…

Het boek zelf is de gekende Jamie stijl. Prachtige foto’s en goedbeschreven gerechten.
De tussen tekstjes zorgen ervoor dat dit kookboek ook weer als “reisverslag” gelezen kan worden.
Geheel in de stijl van Jamie’s Italië dus.

Ik denk dat ik verliefd ben….

Geef een reactie

