Dank u Sinterklaasje!

6 Dec

De Sint kwam dit jaar een beetje vroeger.
Ergens de tweede week van november al.
En hij kwam dit jaar niet uit Spanje, maar uit het verenigde koninkrijk.
Toen ik thuis kwam van mijn werk en daar een doos vond van mijn geliefde amazone met mijn naam op wou ik een vreugdedansje maken.
De doos ging aan stukken en in mijn handen hield ik “Nigella Christmas.”

De Sint van dienst was natuurlijk de echtgenoot.
Hij (geen fan van Nigella) had vorige kerst elke aflevering op Vitaya drie keer van mij moeten bekijken.
En na de feestperiode had hij me bij Fnac een paar keer het boek zijn vasthebben.
Ik had het steeds teruggelegd… want kerst is nu toch voorbij….
En nu had ik het dus in mijn handen.
Enkele weken voor Kerst en dus geen enkel excuus om er niet onmiddelijk mee aan de slag te gaan.

Het boek zorgt voor een instant kerstgevoel, want de feestvreugde spat van de bladzijden af.
Dat er erg veel “engelse” kerstgerechten instaan viel natuurlijk te verwachtte en ik zie me ook nog niet onmiddelijk een macaroni and cheese maken tijdens de most wonderfull time of the year.
Maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de heerlijk kerstpuddingen en kalkoenen die over de bladzijden glijden.

Te midden van mijn overige kerstdecoratie ligt Nigella op mijn tafel en ja bezoekers bladeren er wel eens in.
Instant christmasspirit toch.
Van Vitaya is de echtgenoot nog niet verlost. Want nu kijk ik naar de tweede reeks met mijn boek op schoot en maak ik kanttekeningen.

In mijn vorige blogpostje kon u reeds zien hoe ik me waagde aan de eggnog syllabub.
Maar u kan er zeker van zijn, de komende weken verschijnen er vast wel meer Nigella kerstgerechten op mijn blog!

Geef een reactie

