Banana split brownies

22 Feb

De echtgenoot voelde zich zaterdag een beetje slap, tegen zondag lag hij te hoesten en te proesten op de bank met koorts.
In plaats van al onze leuke weekend plannen werd ik dus snel omgetoverd in verpleegster van dienst van een wel heel erg knorrige patiënt.
De thee met verse citroen zeste en honing voor zijn stem, dronk hij met een lang gezicht.
De verse kippensoep met lekker veel vermicelli werd met iets meer enthousiasme onthaalt, gelukkig.
De ganse dag  bracht hij door op de zetel en ook vandaag voelt hij zich niet veel beter.
Dit gedwongen huisarrest  gaf me wel de kans om in de keuken te duiken en nog eens een beetje te experimenteren.
In mijn ijskast vond ik nog wat bananen die lichtjes bruin begonnen te worden, mascarpone die tegen het einde van de week zou vervallen en chocolade heb ik altijd voor handen. Het geheel deed me onmiddelijk denken aan een heerlijke banana split en daar danken de brownies dan ook hun naam aan.
Nadat de kamer overheerlijk geurde naar vers gebakken brownies, kreeg ik de zieke echtgenoot zelf zover om een stukje te proeven. Zijn verdict: heel erg lekker met een aangename banaan smaak die toch niet overheerst.
Een geslaagd experiment dus!

INGREDIËNTEN:
150 gram donkere chocolade
30 gram melkchocolade
100 gram boter
200 gram suiker
2 bananen
150 gram mascarpone
3 eieren
50 gram cacaopoeder
60 gram zelfrijzend bakmeel

Verwarm de oven alvast voor op 175 graden.
Smelt de chocolade samen met de boter op een laag vuurtje of gebruik de au bain marie techniek.
Pureer ondertussen de bananen met een staafmixer tot een papje.
Neem de chocolade van het vuur en giet dit in een grote kom of gebruik je keukenrobot.
Voeg de suiker bij het chocolademengsel en meng deze eronder. Daar de warmte van de chocolade zal de suiker smelten en volledig opgenomen worden.
Voeg nu de mascarpone en de  gepureerde bananen toe aan het mengsel.
Doe de eieren hierbij en laat alles mengen op de hoogste stand.
Zeef nu de bloem en de cacao poeder en voeg dit toe aan het deeg.
Laat nog eens goed doorkloppen, zodat de bloem goed opgenomen wordt in het deeg.

Giet het beslag in een vorm en laat voor ongeveer 30 minuutjes bakken in de oven.

Eén reactie to “Banana split brownies”

  1. junglefrog 23/02/2010 bij 09:38 #

    O haha…. mannen… zijn nu eenmaal niet echt de beste patienten he! Ik hoop dat je man zich inmiddels weer wat beter voelt en al dit heerlijks moet er toch bij helpen lijkt me zo!

Geef een reactie

