Amandelmuffins met mascarpone en witte chocolade

5 Sep

De echtgenoot heeft de afgelopen paar dagen zijn eerste nachtshifts erop zitten en dat heeft toch wel een impact op ons gezinnetje. Hij komt om half acht thuis, kruipt in zijn bedje en verschijnt weer rond drie uur ’s middags. Hij staat erop om ’s avonds met mij te eten zodat we toch nog een beetje quality time samen hebben. Maar dat zorgt ervoor dat ik me zat af te vragen wat ik hem als ontbijt moet geven in de namiddag. We eten ’s avonds rond zes uur, dus wat geef ik hem te eten als hij wakker wordt? Het antwoord hierop zijn de meest decadente muffins die ik oot gemaakt heb.  Er gaan zoveel verschillende smaakjes in dat je ze bijna “over the top” zou durven noemen. Maar ik excuseer mij er niet voor! Mijn mannetje verdient iets rijkelijks met een hoog suikergehalte als hij wakker wordt. Hij werkt de ganse nacht hard voor ons gezin en vecht tegen de slaap (althans dat deed hij de eerste paar dagen. Nu gaat het steeds beter met hem.)
Schatje, deze zijn voor jou hoor!

 INGREDIENTEN

 125 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram zachte boter
60 gram amandelpoeder
100 gram witte suiker
2 eieren
3 eetlepels amaretto
65 gram witte chocolade chips
250 gram mascarpone

 Meng in een kom de bloem met het amandelpoeder en een klein beetje zout.

Mix in een andere komt de boter samen met de suiker tot je een romig mengsel krijgt. Voeg hier nu een voor een de eieren aan toe en meng alles goed.

Schenk er nu de amaretto, de bloem en de mascarpone bij en blijf mengen.

Schep er nu met een houten lepel de chocolade chips onder.

Plaats papieren cups in je muffinbakvorm en vul ze met het deeg. Bak de muffins gedurende 20 minuten in een oven van 200 graden. Laat daarna afkoelen op een rekje.

Geef een reactie

