Geitenkaassalade op klassieke wijze

11 apr

In een vorig blogpostje vertelde ik jullie al dat we allebei dol zijn op geitenkaas.
Ik deelde toen een receptje met jullie voor een Italiaanse getinte geitenkaas salade. Voor mijn etentje met de schoonouders ging ik echter de klassieke toer op, maar ook met geitenkaas.
Mijn ventje wist me te vertellen dat hij vroeger thuis nooit geitenkaas at en dat zijn ouders dan ook aangenaam verrast zouden zijn. Het voelde een klein beetje aan als een sprong in het duister. Want niet iedereen is voorstander van de uitgesproken smaak van geitenkaas.
Kennelijk was het een gemis in de familie van ventje lief want de geitenkaasjes werden enthousiast onthaalt en de bordjes waren mooi leeggegeten.
Schoonmama belde zelf enkele dagen later voor het receptje en de vraag waar je geitenkaasjes kan kopen.

INGREDIËNTEN
Mengeling van sla (Ik gebruikte lollo bionda, rode eikenbladsla en veldsla)
1 pink lady appel
200 gram gezouten spekjes
2 geitenkaasjes
geroosterde pompoenpitjes
2 eetlepels honing
1 eetlepel frambozenazijn
rode vruchtjes om de sla met te versieren (foto is genomen toen ventje de rode vruchtjes nog aan het plaatsen was op de borden.)


Plaats de geitenkaasjes ongeveer 10 minuten in een oven (eventueel met gril aan) op 170 graden.
Bak ondertussen de spekjes krokant.
Meng de honing met de frambozenazijn en klop dit goed door zodat je een vloeibare  stroop krijgt.
Assembleer nu de bordjes, een beetje sla, dobbelsteentjes van appel, spekjes, het geitenkaasje erboven op, pompoenpitjes en vruchtjes er rond en overgieten met de dressing.

Plaats een reactie