Gevulde little gem bladeren

17 mei

Ik had ze wel eens eerder voorbij zien komen in glossy kookmagazines of vrouwenbladen. Ze leken helemaal bij het plaatje te horen. Glossy, hip en healty. Maar ook erg lekker. Ik vroeg me alleen af of de vleesetende echtgenoot ze als “maaltijd” zou beschouwen of de slabladeren zou weghappen en zou vragen “Waar blijft het hoofdgerecht?” Toen ik bij Delhaize echter op een pakje little gems stuitte legde ik ze zonder veel nadenken in mijn mandje en maakte nog diezelfde avond gevulde gembladeren.
En ja hoor, geserveerd met wilde rijs en vers gemaakte pindasaus beschouwde de echtgenoot het toch echt wel als een volwaardige maaltijd. J

INGREDIËNTEN4 little gems
2 teentjes knoflook
1 sjalot
1 theelepel sambal oelek
1 eetlepel bruine suiker
400 gram gehakt
1 paprika
100 gram doperwtjes
1 eetlepel sesamolie
1 eetlepel vissaus
1 theelepel vijfkruidenpoeder
2 lenteuitjes
1 theelepel citroengras poeder
wilde rijst
verse pindasaus (voor het recept klik hier)
Neem een grote kom en meng het gehakt met de fijngesneden knoflook, de theelepel sambal oelek, de bruine suiker, de sesamolie, de vissaus, het vijfkruidenpoeder en het citroengraspoeder. Kneed dit allemaal goed door elkaar en zit dit voor ongeveer een uurtje in de koelkast zodat de smaken goed met elkaar kunnen mengen.

Na een klein uurtje verwarm je wat sesamolie in een wokpan en bak je het gehakt rul.
Voeg hierna de paprika en de erwtjes bij en roerbak nog eventjes.
Was ondertussen de little gem bladeren en kies de mooiste en grootste bladeren uit om te vullen.
Vul de slabladeren met het gehaktmengsel en versnipper hier het lente-uitje boven.

Serveer met de wilde rijst en de pindasaus.

Eén reactie to “Gevulde little gem bladeren”

  1. Sophie 07/06/2010 bij 11:19 #

    MMMMMM,..Ik hou ook zo van de litlle Gem bladeren,..lekker crunchy ook!

    Ik hou van je vulling! Yummie eten!

Plaats een reactie