Foodblog event januari 2010

8 jan

Na het foodblog event van de maand december dat meesterlijk werd georganiseerd door Alberto van Lekker hapje zit mijn diepvries vol met de heerlijke soepen die collega bloggers indiende.
We komen de winter dus wel door met een goed bord dampende soep.
Het wordt dus moeilijk om in de voetsporen van Alberto te treden, maar daarom ben ik niet minder enthousiast. Dolenthousiast was ik toen de mail van Alberto binnenkwam en de echtgenoot heeft het geweten. (Zijn arm ziet een beetje blauw van de stompen die hij kreeg van mij.)
101 wilde ideeën schoten door mijn hoofd. Want met een foodblog event kan je natuurlijk alle mogelijke kanten op.
Maar eigenlijk wist ik diep van binnen onmiddellijk welk thema ik wel wilde organiseren: Streekgerechten.

In tijden waar exotisch meer regel dan uitzondering is geworden. Waar niemand nog opkijkt van het woord wok of teppanyaki. En iedereen wel koriander, gember en citroengras in zijn voorraadkast heeft liggen, wil ik wel eens weten wat bij jullie in de streek vaak gegeten wordt. Ik wil weten wat voor jullie regio typisch is.
Gaande van lokale lekkernijen op de kermis, over stoofpotjes in bruine cafés tot heerlijke stoofpotjes op grootmoeders wijze die enkel in jou stad gegeten worden.
Ik zou zeggen kook, bak, meng, stoof, braad erop los en vooral leer ons wat bij over jullie lokale keuken!

De Spelregels:

silke_gorremans@skynet.be
– Alle receptjes dienen ingeleverd te worden voor 1 februari!
– Gelieve mij per mail jullie adres over te maken. Alle deelnemers krijgen namelijk een goodiebag met Antwerpse lekkernijen in hun bus!
Ik wens iedereen veel kookgenot en kijk uit naar al die heerlijke recepten!

De thema’s tot nu toe:

10 Reacties to “Foodblog event januari 2010”

  1. Marieke 08/01/2010 bij 12:16 #

    Hey Silke,

    Wat een leuk thema. Ik zal mijn best doen om iets moois te verzinnen voor het event…

    groetjes,
    Marieke

  2. Alberto 11/01/2010 bij 12:30 #

    Leuk thema! Ben al druk op zoek naar recepten uit deze streek!

  3. Maaike 13/01/2010 bij 21:30 #

    He Silke, mooi thema! Het wordt nog wel moeilijk kiezen. Zal ik een streekgerecht doen uit de streek waar ik ben opgegroeid of een gerecht uit de streek waar ik nu woon? Daar kom ik wel uit. Misschien handig om nog even de categorie foodblog event aan deze post te hangen. Hij is anders moeilijk te vinden.

  4. Gabriella 18/01/2010 bij 12:01 #

    Hoi Silke,
    Je hebt een leuke thema gekozen voor januari. Ik geloofde niet dat ik nog kon deelnemen…. ( ik ben op vrijdag uitgerekend) Maar het is toch gelukt! Hier zijn mijn achterhoekse krentenbroodjes. http://gabriellaskeuken.blogspot.com/2010/01/achterhoekse-krentenbroodjes.html
    Liefs,
    Gabriella

  5. Rietje 30/01/2010 bij 18:35 #

    Ha Silke,

    Ik zag ‘m nu pas, en oeps, in Amsterdam een echt streekrecept? Dat is een lastige, aangezien heel veel van die kook culturen door elkaar lopen. Toch nog eentje, een ouwetje; http://www.majoh.nl/wplg/?p=632

    Groeten Rietje

  6. Excellent-eten 31/01/2010 bij 17:29 #

    Hierbij ook de bijdrage van Excellent-eten!
    Een beetje van onszelf en een beetje van Calvé 🙂
    http://kvzkookblog.blogspot.com/2010/01/streekgerechten-vliegenzwammen.html

  7. Alberto 02/02/2010 bij 02:31 #

    Uit Utrecht de hete bliksem!

  8. Gehaktballen maken 15/10/2011 bij 22:55 #

    Wat een leuk en goed geschreven artikel!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Overzicht Food Blog Event december ‘09 » Lekker Hapje - 11/01/2010

    […] Blog Event van januari, de eerste van MMX, geef ik het woord aan Silke. Gaat allen snel heen naar haar kookhoekje, waar ze spoedig het nieuwe thema bekend zal […]

  2. Hete bliksem » Lekker Hapje - 02/02/2010

    […] Voor het food blog event van januari was Silke in haar kookhoekje op zoek naar streekgerechten. […]

Plaats een reactie