Stoofpotje van kip en paprika’s

26 apr

Dit ziet er een grote schotel uit en dat is het ook. En het beste van alles… de hele schotel was voor mij. Neen wacht… het beste van alles is dat het ongelooflijk lekker smaakte!

 INGREDIËNTEN (2 porties)

 400 gramkipfilet
76 ml droge witte wijn
7 koffielepels boter (Ik gebruikte Becel light vloeibaar)
125 gramgrof gesneden sjalotjes
2 teentjes knoflook, fijngesnipperd
200 gramtomatenblokjes
1 rode paprika in blokjes gesneden
1 groene paprika in blokjes gesneden
2 laurierblaadjes
½ theelepel paprikapoeder
Zeste van een halve citroen

Per persoon: 8,5 P

Verwarm de oven alvast voor op 150 graden. Smelt ondertussen de helft van de boter in een kleefpan en de andere helft in een kookpot. Kruid de kippenborsten met zout en peper en bak ze goudbruin in de pan. Stoof ondertussen de sjalotjes en de knoflook aan in de kookpot. Voeg de tomaten, 50 ml water, de paprika’s, de witte wijn, de laurierblaadjes, het paprikapoeder en wat peper en zout bij de sjalotjes.
Breng dit aan de kook. Blus de pan van kipfilets met een beetje water en voeg het water en de kipfilets toe aan het groentenpruttelpotje. (Ik voegde nog een half bouillonblokje kip toe om meer smaak te krijgen.)
Giet alles samen in een ovenschotel en plaats in de oven gedurende een uurtje.

Ik serveerde de kipfilet bovenop een bedje van rijst en overgoten met de groentensaus, de citroenzeste strooide ik er over.

Plaats een reactie